Bildregn - Göteborg

Tisdagen den 11 augusti rullade tåget ner till mina drömmars stad, Göteborg. Jag och mamma åkte ner dit helt spontant, halv 1 fick jag reda på att vi skulle åka och halv 7 på kvällen rullade tåget från Centralen. Tyvärr så blev resan inte alls som jag tänkt mig. På vägen ner blev jag jättesjuk, åkte på världens förkylning och feber. Men hade det väldigt bra ändå.
 
 
Middag från Espresso House på vägen ner. Jag beställde Vaniljlatte och deras kyckling mozarella macka.
 
 
Frukost i lägenheten innan vi begav oss ut på stan. Fick dock bara i mig melonen, vaknade som sagt upp med förkylning från helvetet och feber.
 
 
Så mycket kärlek till denna stad.
 
 
Det var Kultur veckan när vi var nere så det var jättemycket folk ute på stan. Vi gick runt och tittade bland all mat, fanns hur mycket som helst! Och gissa om man blev hungrig. Hur söta är inte dom blommiga te kopparna? Tyvärr så var jag pank när vi var där nere annars hade jag köpt hem ett par stycken. Mamma köpte med sig macarons som dessutom var färska.
 
 
Det fanns massa sånhär stånd med färska jucier, lemonader, bär och frukt. Varför finns det inte i Stockholm?
 
 
Det fanns även en hel del små blomsterbutiker. Hur fina är inte rosorna?
 
 
Vi promenarde från Nordstan, genom kompassen till Avenyn där vi sedan satte oss på resturangen La Pain Francais och åt lunch.
 
 
Mamma beställde Moules Frites och för mig fick det bli den godaste fisksoppan jag någonsin ätit. 
 
 
Mamma.
 
 
Jag ville absolut inte vara med på bild då jag var så himla sjuk. Men mamma tjuvfotade i alla fall, haha.
 
 
Efter maten promenrade till Kungsportplatsen där vi köpte Froyo och åt vid vattnet. Så gott!
 
 
Sedan gick vi till Liseberg för att möta upp mammas kusin Fedrik för att åka till lägenhten och hämta vår packning. Sen bar det ut mot landet. 
 
 
Det bästa med att vara i Göteborg måste ändå vara att få komma ut till landet. Det är så himla fint där. 
 
 
Vi spenderade flera timmar vid polen. Badade, solade och åt massa vattenmelon.
 
 
Jag levde typ på färska hallon, jordgubbar och vattenmelon. Så himla gott!
 
 
Jag blev alldelse till mig när jag såg Mammas mosters hortensior som var så stora. 
 
 
Vi spenderade även en hel del nere vid havet. Lyxen att ha egen strand.
 
 
Trotas att jag smorde in mig med solskyddsfaktor så brännde jag mig rejält. Bilden fångar inte upp hur röd jag var, tänk er kräftröd. Så såg jag utt nästan överallt.
 
 
Vi åt ute på  altenen med denna utsikt. Magiskt när solen går ner.
 
 
Middag med räkor till förätt.
 
 
Varmröktlax med färskpotatis och sallad blev det till middag.
 
 
Solnedgångarna är magiska där nere.
 
 
Plockade sommarskatter i solnedgången. 
 
 
Åh vad jag älskar det här stället!
 
Vi åkte hem redan på fredagen så det blev en kort visit. Dock var det kanske lika bra med tanke på hur sjuk jag blev. Så det var riktigt skönt att få komma hem till pojkvännens famn, få pussar på pannan och bli ompysslad.
Anonym

Fina bilder :) Dock är det inte pioner på bilden med blommor, utan hortensior.

Svar: Tack så mycket :) Jag vet att det är hortensior, skrev fel. Kram
Rebecka liljestad


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: